..amin gurulunk...
A teljes felújítást a futómű felújításával kezdtük. Innen némi kopogó hangot véltünk felfedezni, illetve a gátlókkal kapcsolatban voltak némi problémák. A kocsi gyárilag AP Racing ültető rugókkal volt szállítva, de a gátlók nem voltak túl kemények mellé így sikerült néha odaverni az alvázát a jó magyar utakon. A szilentek cseréjére is gondoltuk, ez azzal módosult, hogy a lengőkar szilenteknél olcsóbban jött ki az új MOOG gyártmányú lengőkar beszerzése mellett döntöttünk. Ugyanezt a márkát választottuk a stabilizátor és a lengőkar összekötő kis rúdhoz is. A gátlóknál egy jó kis akció miatt a D2-t választottuk, mely beszerelésekor meglepődve tapasztaltuk, hogy meglepően sok közös vonást mutat a K-Sport-tal. Igazából csak színben térnek el. Az bal oldalon a gumiharang már teljesen ki volt szakadva, a jobb oldali is már oszlásnak indult, ezért ennek a cseréjén is gondolkodtunk. Itt jó megoldásnak az LPR göbcsuklók beszerzése bizonyult gazdaságosabbnak, mert így kb annyiért cseréltük ki gombcsuklóstul.
A szerelés folyamán a berohadások elég szépen gátoltak minket. A bal oldalt nagyon szépen haladtunk de a jobb oldalt az idő rövidsége és egy vártnál nagyobb berohadás végett a féltengelycsuklót nem tudtuk kicserélni ezért a gömbfejcsuklónál megoldottuk az alsó csavarokat és itt csak lengőkart cseréltünk illetve stabilszilentet és gátlót.
Tapasztalatok: A művelet megoldható akna nélkül is. Feltétlen szükséges egy 30-as sokszögű kulcs, mert az általánostól eltérően, ami 36-os erre valamiért 30-ast raktak. Célszerül előző nap mindent jól befújni oldóval, mert voltak csavarok, amik elég nehezen indultak. Ha otthon csinálod nem igazán lesz lehetőséged arra, hogy mindkét oldalt egyszerre emeld meg, ezért fontos, hogy ha az egyik oldalt összerakod, akkor fotózd le a toronycsapágyat és írd fel az összes méretet, amit a gátlón állítasz. A gátló alapcsomagban csapágy nélkül jön, ez úgy néz ki, hogy a régiről lebontasz egy igazán nagy gumiszilentet és egy kicsi csapágyat. Ezeknek nem jártunk elé ezért sajnos nem tudtuk cserélni, de egyelőre nem érzem szükségességét.
A következőkben a hátsó traktusnak állunk neki, illetve a bent maradt csuklót nyúzzuk ki valahogy.
Addig is néhány kép, amiről indultunk és ahova érkeztünk:
Elkészült a hátsó traktus is. Ez sokkal gyorsabban ment mit az eslő, mivel itt csak a gátlókat és a rugókat cseréltünk. Ennek mindenképp érdemes a hátsó híd teljes tehermentesítése után nekiesni (mindkét oldalt az egekbe emeljük a járművet. Az első oldal beállítása után pikk pakk lehet a másik oldalt is bepakolni. Össz-vissz 3 csavar tartja a gátlókat alul 1 felül 2db. Mindenképp érdemes a kezünk ügyében tartani egy flex hogy a kerékdobok belső élén kicsit faragjunk, mert gyári kialakitásban a gyári gátlóat is dorzsöli egész annyira, hogy a porvédőt ki is dörzsölte oly annyira hogy át is szakadt. Egy képecske a végeredményről:
Most hogy a felfüggesztést elkatrészeit kicseréltük jöhettek a fékek. A fálasztás a ferodo fékekre esett ezen belül is a ds2000 sorozat, tárcsából a DS 2000 fúrt/mart. A rohadás megelőzése érdekében a tárcsát felgalvanizálattuk. Néhány kép a végeredményről.
Hírek
Elkészültünk a teljes futómű átalakítással. Fent a gátlószett, fékek, lengőkarok, szilentek.
Megérkeztek a moog alkatrészek a felfüggesztéshez, + két féltengelycsukló. A további felújításokra kicsit várni kell mert a következő időkben időproblémáim lesznek.
A kocsi alá új D2 gátlószett kerül, ezt ma sikerült beszerezni.
A tegnapi nap az oldal elindulásával párhuzamosan beszereztem egy új hütőrácsot a kocsi elejére
Minő meglepő megnyilt az oldal